Badi Buddy


Danial Putra, seorang vokalis merangkap gitaris sebuah band Indie di Jepun. Hidup sebagai mahasiswa di sana mempertemukan dia dengan Ayumi Takashi, lantas cinta berputik. Mereka diibaratkan seperti John Lennon dengan Yoko Ono oleh kawan-kawan. Hidup penuh dengan cinta.

Namun, bahagia yang didamba berakhir dengan sebuah tragedi ngeri. Ayumi pergi buat selama-lamanya dan pintu hati Danial Putra terus tertutup rapat untuk bercinta lagi. Dia ada badi, pembawa nasib malang… Itu fikirnya. Sehinggalah pertemuan semula Danial Putra dengan Dhea Azlina, wanita yang telah lama menyimpan cinta terhadapnya.

Dan dengan tiba-tiba hati Danial Putra bergetar untuk Dhea Azlina tetapi cintanya kepada Ayumi Takashi terlalu besar dan tiada ganti. Danial Putra pencinta setia. Dia tak mungkin curang, nekadnya. Tapi, apakah mungkin dia dapat meneruskan hidup tanpa cinta?

Danial Putra keliru. Dia buntu… Mungkinkah dia mampu untuk bercinta lagi? Dan Dhea Azlina… Sanggupkah menunggu cinta Danial Putra yang sekian lama dinantikannya? Kalau Danial Putra menerimanya, apakah mungkin badi itu akan hilang?




Tiada ulasan: